Hírek
2014. Augusztus 18. 12:27, hétfő |
Belföld
Forrás: MTI
Több kártérítési lehetőséggel is élhetnek a csalódott turisták

Díjcsökkentést, kártérítést és sérelmi díjat is kérhet a turista az utazásszervezőjétől, ha nem azt kapta a helyszínen amiért fizetett, de a nagy utazási irodák már az üdülés helyszínén készpénzben kifizetik az alacsonyabb színvonalú szolgáltatás miatt visszajáró díjat - mondta Salamon András, utazási jogra szakosodott ügyvéd az MTI-nek.
Salamon András ismertette: az utazási iroda prospektusában, illetve az utazási szerződésben szereplő feltételekhez kell mérni a valós szolgáltatást. Amennyiben mást, kevesebbet kapott az utas, és van a helyszínen az irodának képviselője, tőle kell kérni a reparációt. Ez lehet akár egy másik szállodába való átköltözés is. A nagyobb irodák képviselői gyakran ilyen esetekben a helyszínen készpénzben kifizetik a különbözetet. Ha nincs képviselő, akkor a szállodától lehet kérni szobacserét, vagy a szerződésben szereplő ellátást.
Ha elmarad a díjcsökkentés, és nem jutott hozzá az utas a befizetett szolgáltatáshoz, itthon kérhet kártérítést. Leggyakoribb eset az, amikor teljes panzió helyett félpanziót kap, vagy a diabetikus étrendet nem biztosítja a szálloda, és saját költségére étkezik a nyaralás alatt - idézte fel az ügyvéd.
A perlés előtt célszerű igénybe venni a kereskedelmi és iparkamarák mellett működő fogyasztóvédelmi békéltető testületeket. Ezek ingyen és viszonylag gyorsan dolgoznak, és Salamon András tapasztalata szerint az utazási irodák a jogos igényeket elismerik a békéltető testületek előtt.
Amennyiben a helyszínen kompenzálta az utast az iroda, még mindig fennmarad a lehetőség arra, hogy hazatérve sérelmi díjat kérjen. Ez az új Polgári törvénykönyv kategóriája, és hasonló a régi nem vagyoni kárhoz. Például az elszenvedett bizonytalanságért, lelki tehertételért jár akkor, ha jogsértés érte az utast.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 08. 16:39, kedd | Belföld
NGM: júniusban ismét többlettel zárt a költségvetés, a kormány változatlanul elkötelezett a költségvetési stabilitás megőrzése é
Magyarország pénzügyei rendezettek, a szigorú költségvetési fegyelem fenntartása változatlanul a kormány kiemelt prioritása
2025. Július 08. 12:44, kedd | Belföld
E.ON: több mint 150 ezer ügyfélnél már helyreállt az áramszolgáltatás
Több mint 150 ezer ügyfélnél már helyreállt az áramszolgáltatás a hétfő délutáni vihar után az E.ON Hungária Csoport működési területén – közölte a cég kedden az MTI-vel.
2025. Július 08. 10:39, kedd | Belföld
Vihar - OKF: csaknem háromezer viharkárt számoltak fel a katasztrófavédelem tűzoltóegységei
A kedd hajnali órákig 2932 viharkárt számoltak fel a katasztrófavédelem tűzoltóegységei, valamint az önkormányzati és az önkéntes tűzoltók - közölte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) az MTI-vel.
2025. Július 07. 16:00, hétfő | Belföld
NAV: július 5-től változik néhány adószabály
Július 5-től változik az alkalmazottjukat be nem jelentők és a hiánypótlási felhívást semmibe vevő cégekre vonatkozó néhány adószabály - tudatta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szombaton az MTI-vel.